Jag ♥ hästar

Har du/har du haft en...
Egen häst? Ja, har en nu ;)
Medryttarhäst? Ja, eller foderhäst
 
Din häst/ponny!
Namn: Munsboro Feathers "Fluffy"
Färg: Brun vit skäck 
Ras: Korsad tinker
Född: 2006
Mankhöjd: Inte inmätt än..
Ägare: Åsa (min mamma)
Bästa minne med?  Har många men ett av dom bästa är nog min försat longritt med honom ♥
Sämsta minne med? När han blev halt så illa att vi inte trodde att man skulle kunna rida honom nå mer han fick t.o.m åka till akuten och operera! 
Högsta du hoppat? 70cm med Fluffsson
Vad har du för utrustning? 1 sadel, 2 träns, 2par bett, 4pannband, 6 täcken, 4-5 schabrak, lindor, 6grimmor, lite borstar, pälsglans och massa annat.
Hur ser sadeln ut? Svart pessoa hoppsadel, eller nu är den grön eftersom den är så gammal...
Hur ser tränset? 2svarta, ett pullarträns och ett acchenträns
Favorit (din):
Ras: Många!
Färg på häst? Skimmel, skäck och fux
Gångart? Galopp
Ridskola? Ringnäs Ryttarförening 
Häst/ponny? Fluffy såklart! ♥
 
Du väljer ..
Stegra/bocka: Bocka
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält: Vet inte, sommaren är fin men snön är så härlig
Stor häst/ponny? Båda! Men ponnyer är nog bäst!
Ridskor/ridstövlar? Ridskor
Hjälm/väst? Hjälm
Sporrar/spö? Sporrar men rider inte så ofta med båda och ibland har jag spö
Rida själv/rida i grupp? Beror på, vill jag ränsa tankarna rider jag ut själv ;) Men bara på vägen då jag inte får rida ut själv
Western/barbacka? barbacka
Hur många … har du?
Ridbyxor: 3st men jag har typ 3 som är sönder och 1 par som ska säljas
Hjälmar: 2
Ridskor: 3par
Ridstövlar: inga
Ridspön: 1
Sporrar: 1par
Ridstrumpor: Många
 
Hur många ... har du/din häst?
Schabrak: 5st
Sadlar: 1
Träns: 2
Benskydd: Har inga eftersom Fluffy har så mycket hovskägg men lindor kan jag använda ibland
Grimmor: 6st
Tävlingar!
Har du tävlat i hoppning? Bara klubbtävlingar
Har du tävlat i dressyr? Nej
Har du tävlat i fälttävlan? nej
Har du tävlat i galopp? nej
Har du tävlat i en annan gren? nej
Har du ett vitt schabrak? Nej
Har du en blå rosett? En blå svart
Har du en gul rosett? Nej
Har du en röd rosett? nej
Har du en grön rosett? nej
Har du en vit rosett? Ja
Har du en clear round rosett? Ja
Har du en annan sorts rosett? Ja
Kan du...
Sadla? ja
Tränsa? ja
Sätta på ett täcke? ja
Kratsa hovarna? ja
Rykta? ja
Få en häst att gå i form? ja
Hoppa en bana? ja
Har du...
Skrittat? ja
Travat? ja
Galopperat? ja
Hoppat? ja
Fått en häst i form? ja
Ridit gymkhana? nej
Lekar till häst? ja
Hoppat barbacka? ja
Stått på en häst? nej
Ramlat av? ja
Suttit i damsadel? ja
Travat i damsadel? Ja
Galopperat i damsadel? nej
Suttit bak och fram på en häst? ja
Suttit på en stegrande häst? Halvt
Suttit på en bockande häst? Ja
Suttit på en skenande häst? Ja.
Ridit ut i grupp? Ja
Ridit ut själv? Ja
Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit? Ja många gånger
Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst? Jag skulle ha varit med men Sigge bockade av mig hela tiden så det blev inget men dethär året ska jag vara med ;)
Har du ridit en...
Arab? nej 
Shettis? nej
Ardenner? nej
Connemara? nej
Korsning? ja
Svensk ridponny? ja, många gånger!
Gotlandsruss? nej
Falabella? nej
A-ponny? nej, tror inte det
B-ponny? ja
C-ponny? ja
D-ponny? ja
Storhäst? Nej men vill! :D
Äger du en/ett...
Ryktlåda med borstar? ja
Mer än 3 täcken? ja
Hovolja?
Flugspray? ja
Mocksaker? ja
Nämn 10 hästar/ponnyer som betyder mycket för dig, som du ridit:
1. Fluffy
2. Krypto
3. Miller
4. Bert
5. Plutten (han red jag första gången på ridskola)
6. Taghe
7. Julle
8. Rewe
9. Nicco
10. Twinkel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0