Härligt dressyrpass!

När jag kom till stallet idag började jag med att byta om och sen mocka.
Eftersom Camilla och Isabell hade insläppet idag så följde jag med dom och tog in Fluffy.
Först tänkte jag gå och hämta honom vid höbalen men jag provade smacka och ropa och då kom han :)
Ställde honom på gången så jag fick fixa klart i boxen. Han blev lite sur när alla andra hästar fick middag. Fixade maten och då såg jag att klockan var typ 17.10 så då fick jag snabba på lite!
Borstade lite fort och slängde på sadel och träns.
Idag red jag lite dressyr och det gick hyfsat bra! ;)
Började att ställa lite och så men jag tänkte inte så mycket på hans form utan bara jobbade på. Flyttade mycket för skänkeln för det behöver han träna på! Gick super bra idag! :)
Hade ett dressyr spö så jag kunde peta till honom när han bara backade.
I traven försökte jag få honom i en lugn samlad trav. Han har ju en tendens att bara springa...
Nån högergalopp hade han inte lust med så det tar jag itu med på torsdag på träningen ;)
 
Gammal bild från lektionsstallet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0