Foderföreläsning & stallet

Tjena! :)
 
Idag gick jag upp vid 10 och vi åkte till Marma senare och gick på föreläsning.
Han som var där och pratade kom från Krafft, alltså foder märket!
Man fick lära sig en hel del och mamma frågade vad vi skulle göra åt Fluffy eftersom att han är lös i magen. Han sa att vi kunde åka och köpa jäst och ha i maten, haha. Imorrn får han det iaf, undra ur han reagerar xD
Alla fick massor med broshyrer så jag har väl suttit och läst ända sen jag kom hem :P
Han pratade om fodersorter och sånt. Så nu fårman vara försiktig vad man faktiskt gör. Man ska inte ha i maten innan hästen kommer in! Det kunde tydligen leda till foderstrupförstoppning...
Aja, sen åkte vi till stallet, mokcade och fixade. Mamma hade varit ut i hagen och fyllt på med vatten och då hade Fluffy pussat på Izadora xD
Värsta kärleksparet ♥
Izadora är faktiskt mitt favorit sto i stallet, hon är så go och glad! ♥
Jag brukar alltid gå och pussa på henne när jag går förbi xD
Sen åkte vi på affären och köpte bl.a jäst.
 
Imorrn blire rakning och ridning ;)
 
Jag fick dom här tidningarna på föreläsningen ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0