Träning - Markarbete

Jag var astrött imorse när vi skulle åka och släppa ut hästarna.
Har inte gått upp tidigt sen sista skoldagen så då kan ni tänka er, men det var bra att jag kanske har vänt på dygnet iaf! Har inte somnat förns 3 all tack för den där dumma fullmånen som var påväg!
Det gick på 40min att ta ut alla hästar.
Så det gick fort så jag hann rida till klockan 10 ;)
Det var massa grupper som skulle träna och det var typ 3 i varje så det var asbra!
Fluffy var ju ren, såklart :)
Alla har sagt att Fluffy har blivit så fin och att hans päls skiner och idag när jag tog i hans päls så kände man verkligen att han blir borstad varje dag :)
Borstar honom även fast jag inte ska rida! Dessutom har svansen blivit super fin! Mamma klippte den lite igår, den når ju ner till marken nästan. Hon klippte den 1dm men mer behövs det!
Hon klippte luggen lite också, men vi båda är överens om att manen ska inte vara rak liksom över hela utan den ska bli längre och längre typ eller vad man ska säga... xD
Sen började vi ta fram hinder och sånt!
Mamma fick hålla i Fluffy medans jag tog fram hinder. 
Sen började vi skritta igång lite. Vi la lite volter, tempoväxlingar och sånt. 
Sen började vi jobba igång och redan då kände man att Fluffy blev pigg men jag red med spö idag och han blir alltid så när jag har spö!
Men jag använder det inte direkt men jag vill ha lite fart i honom när vi hoppar! ;)
Vi galopperade fram lite och sen började vi hoppa. 
Först en bom på sockerbitar och sen som en båge till en annan bom på sockerbitar. Ffluffy ville helst inte ta det lugnt utan sprang iväg lite efter hindren, som vanligt xD
När vi hade hoppat det skulle vi hoppa en liten banan individuellt.
Ni får se banan på en bild!
Tyckte det flöt på bra.
Men ett tok blev det eftersom Fluffy tyckte det var onödigt att göra vissa saker xD
 
Mellan de 3 hindrena skulle man lägga volter, 2st! alltså att efter hindret vände man till både höger och vänster och hoppade hindret igen. Sen fick man hoppa det andra och göra samma saker där ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0