Ridpass

Idag åkte jag ut till stallet vid 13. Jag började mocka och mamma satte upp julpynt på Fluffys box.
Sen tog vi in Fluffy, mamma och pappa åkte hem.
Jag gjorde i ordning Fluffy ganska noga.
sen gick jag till ridhuset och det var redan 2 där. Jag började med att bara skritta igång på långa tyglar. Sen gjorde jag lite volter och sådär.
Sen tog jag in honom i väggen, sådär som jag gjorde på Birgitta träningen. Att få honom att jobba med bakbenen.
Det gick jättebra och han lyssnade verkligen på bettet, det tredelade och det brukar han inte göra! Han var inte ett dugg stark idag men han hade inte lust med högergalopp överhuvudtaget!
Han fick mycket beröm idag! I galoppen gick jag över lite bommar och sådär, hade velat hoppa men jag måste få mamma att lita på Fluffy först... Han har inte hoppat sen förr förra veckan troja!
Nästa vecka blir en tuff vecka med massa träningar och hårt arbete för Fluffy! :D
Iaf så travade och skrittade jag av honom läääänge! ;)
Sen hade jag på liniment och ltie sånt, jag masserade honom på högerbogen och borsta noga ;)
Nu ska det bli ordning på denhär ponnyn! Speciellt efter jag fick se en häst som kommer från Irland, är en korsning m. tinker! Han var ungeför 70% tinker och 30% welsh. Den hästen hade väl smäckare kropp men då fick jag bevisat för mig att tinkrar också kan! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0