Onsdagsträning 5/12

Hejsan! ;)
 
Tog bussen efter skolan, bytte om och sen mockade jag boxen.
Sen gick jag och hämtade Fluffy. 
Han var ju ren som vanligt nu när han har täcke + att det är snö.
När jag hade typ 10min på mig så spännde han ut magen, självklart!
Men tur som jag hade var Jessica sen xD
Men jag fick ha den vanliga sadelgjorden och inte hoppplattan för den fick jag inte igen...
Vi hoppad eändå inte mycket.
Idag körde vi markarbete. Först skrittade vi medans vi väntade på Jessica. 
Jag ville att Fluffy skulle ha en ökad skritt redan från början!
Så han kommer igång!
Sen började vi trava igång och då ställde vi hästarna, gjorde lite tempoväxlingar och sånt ;)
Fluffy var så himla pigg idag! 
Speciellt i högergaloppen, han ville inte korta galopen och inte ville han sakta av heller. 
Jessica sa att jag skulle ta tag i honom men eftersom han bara sprang var det svårt... Men tur att man har vägg iaf :)
När vi började hoppa skötte han sig faktiskt bra ;)
Vi hoppade bara en oxer med 2 bommar ung 2m ifrån oxern.
Fluffy har ju varit så galen nu och det är alla hästar när det är så här kallt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0