Onsdagsträning 12/12

Tjena tjena! :)
 
Hann inte, eller orkade inte blogga igår! Livet kom i mellan!
Men iaf så åkte jag med bussen efter att jag hade gjort provet. Provet var enkelt så det tog bara 20min och då skyndade jag mig inte så mycket.
Kom till stallet före 14.30 så jag bytte om sakta. Sen mockade jag boxen. Det tog typ 10min nu och förr tog det en halvtimme!
Skönt med torv! :D
Fixade mat och vatten till Fluffy och sen tog jag in Izadora och Fluffy.
Izadora var suuuuuuuper duktig idag!
Lars-Åke hade traktorn på för att värma upp den antar jag. 
Självklart skulle ju jag förbi den. 
Izadora gjorde typ inget, hon blev inte ens tittig! Bara en gång och då var det inte mycket hon gjorde. Hon ryggade tillbaka lite men inte mer än så!
Fluffy fick mat innan jag gjorde ordning honom. Jag tog in honom före 16 så.
Han var lättborstad och gosig idag :)
Det hänger ju liksom på mig det där hur han är. Är jag sur när jag kommer eller stressad så är han inge rolig alls...
Då får man t.ex inte igen sadelgjorden...
Som förra veckan. 
Igår var jag lugn och tog tid på mig och då fick jag på sadelgjorden nästan på engång men han gillar ju att retas xD
Skrittade ganska mycket och la lite volter. men jag läste att man inte ska ställa så mycket i början av passet och det har jag märkt!
Hästarna, iaf Fluffy är ju mycket svår att ställa i början. Så man får liksom mjuka upp hästarna innan man börjar jobba, i alla gångarterna!
Idag jobbade vi rätt mycket med galopp!
Kul tyckte Fluffy xD
Men vi skulle minska öka och lägga volt typ.
Sen hoppade vi en liten studs. Först smet Fluffy undan så jag fick komma i trav så jag kan rama in honom.
Han är lite okontrollbar i galoppen och vill inte direkt lyssna. Vi får väl se hur det går imorrn när jag ska rida ut och plumsa med Bella xD
 
Förlåt för en suddig bild xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0