Lek med Fluffsson

Hejsan! :)
 
Idag var jag ju till Valbo! Jag köte bara 2 saker men det kommer ett inlägg där ni får se vad ;)
Iaf så åkte vi till stallet sen när vi hade fixat klart åt Cornelias dvärghamster. Mamma mockade och fixade maten medans jag fixade vattnet pch borstade Fluffen NOGA!
Borstade ut hovskägget och mamma borstade ut svansen eftersom jag inte direkt är bra på de xD
Jag har inge tålamod och det bara trasslar in sig!
Sen satte vi på honom ett fleecetäcke och sen gick vi till ridhuset. Jag hade tänkt longera honom men eftersom det blir flera träningar på rad nu (4 dagar) så tänkte jag att han skulle slippa jobba så mycket och bara springa runt och leka!
Vilket han verkligen gjorde xD
Eftersom det bara var Fluffy och Taghe i ridhuset så gick det bra att ha Fluffy lös. Jag var ju inte på Stinas "del"!
Vi tog lite trav och sådär vilket han klarade bra! :D
Förr travade han inte ett ända steg! Nu galopperar han om jag springer för fort! ♥
Dessutom får jag röra vart jag än vill på honom utan att han bryr sig överhuvudtaget! Och då menar jag överallt xD
Om man får göra det så antar jag att han har fått förtroende! :D♥
Som jag skrev förut så börjar han galoppera om man springer tillräckligt fort! Inte nog med det! Han hoppade rakt upp i luften xD Gullponnyn tyckte det var kul! xD
Men sen kom Jacko, och han är lite knäpp så då blev det ingen mer trav! Nästa gång vi leker tänker jag faktiskt lägga upp ett hinder, kanske 30cm bara. Jag tror faktiskt att han följer efter! Hoppas det iaf! ♥ Vi får väl se när nästa gång blir, kanske tisdan. För på måndan kanske det bli fotografering ute :D
 
Aja, ha det bra! ;)
 
Bjuder på en till bild sen igår ;)
Jag lovar att ni ska få en bild på Izadora, eftersom hon är så himla stooooooooooor + att hon bara är 4 år!
 
Den här är en riktig JULBILD ♥
Bilderna är lite suddiga p.g.a objektivet, man måste ha det perfekt inställt annars blir bilderna suddiga och det syns typ inte på kameran! Men ska köpa ett annat objektiv sen ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0