Kadriljträning

Hejsan! :)
 
Åkte till stallet vid 15 och började fixa allt åt Fluffy.
Eftersom snön som kom idag var blöt så var såklart täcket också blött så jag bytte till reservtäcket. Som också är ett vintertäcke men det var lite för litet och han kan inte ha halsen till det täcket heller så jag tror jag ska byta så han har ett stalltäcke under ett regntäcke eller nått.
Dessutom var spännerna också konstiga men vi får väl se.
Sen gick jag och hjälpte Jennifer och hämta en spånbal men den hade frusit fast! xD Jag typ ramlade i snön...
Fick red apå att dom hade ändrat tid på träningen så det var en halvtimme tidigare. Så jag fick inte vara så petig när jag borstade men han är ju rakad så han var inte nå smutsig alls :)
Dessutom har han ju hals så han är inte blöt om manen heller ;)
Sen gick jag till ridhuset och alla tyckte Fluffy var så söt i sina renhorn!
Hoppas det blir en bild imorrn men idag hade jag satt på tränset först och orkade inte ta av det så det blev lite fult men aja...
Började värma upp lite lätt och sen började vi träna.
Ingen av hästarna reagerade starkt på musiken. Fluffy hoppade inte ens till! ♥
Han kollade bara lite och tänkte väl "Vad fan är det där?".
Först körde vi att Mimmi red först med Stina men sen ändrade vi så att Emilia red först.
När Mimmi red först sprang Fluffy in i Rewe så Mimmi höll på att flyga av... xD
Så nu rider jag sist så det inte ska hända! 
Men det är så svårt för mig att ta tag i Fluffy. För bettet är för långt (vi ska byta) och jag måste vara lätt i handen annars börjar han blöda...
Sista gången vi körde blev det jättebra bara vi håller avstånd! :)
 
Så imorrn gäller det!
Julshow! :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Gud så söt ponny !

2012-12-16 @ 09:07:16
URL: http://teamponnybrudarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0