Gårdagens pass

Hejsan!
 
Förlåt för att jag varken orkade eller hann blogga igår. Men nu ska jag skriva vad jag gjorde igår iaf!
Åkte till stallet vid 13 och började fixa allt åt Fluffy. När jag hade fixat allt så hade jag inget att göra... Fixade lite i mitt skåp och så. 
Kl 15 hade jag kadrilj träning. Vi gick igenom programet vi ska rida, men vi alla var oseriösa! Hoppas jag lär mig programet fort och jag längtar tills vi ska träna med hästar!
Men det är det att jag inte har en tomtemössa med renhorn och det kanske är lite onödigt att köpa en för 129:- och anväda den 1 gång... Men vi får se :)
Klockan blev ganska mycket och jag hade en timme på mig att rida och göra i ordning Fluffy.
Hade sån tur att dom hade agit in Fluffy ;)
Men sen när jag hade borstat och t.o.m sadlat hade dom gett honom mat...
Så jag fick dra honom ur boxen!
Sen gick jag till ridhuset.
Skrittade ganska länge och sen när jag skulle flytta för skänkeln så började Fluffy låta som en gris xD
Sen sö började han hoppa och studsa! Han reste sig t.o.m en gång! Jag tyckte faktiskt att det var kul men sen travade jag lite och så.
Jag gav absolut inte upp med att flytta honom. 
Sen galopperade jag lite och sen så gjorde jag ett galoppombyte och han klarade det! :D
Men han fick fel bakben men det brydde jag mig inte så mycket om!
Han fick jättemycket beröm och sen gjorde jag det igen och då fick han helt rätt ;)
Idag så gjorde jag samma sak som jag gjorde igår men jag red längre och idag blev han svettig.
Han hoppade lite idag också och gjorde en liten stegring...
Hade utsläpp idag också, tog ut mer än 20 hästar så man är rätt trött nu :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0