Dressyr pass

Mamma, jag och Cornelia åkte till stallet vid 15.30 kanske.
Mamma började mocka och jag tog in lite hästar.
Fixade mat och allt och sen hade jag sån tur att jag inte behövde borsta eller nått!
Red med det nya bettet och det är fortfarande lite för litet men vi ska böja den lite så han kan ha det. 
Det är ju bara lite för litet, längden är bra nu iaf!
När jag kom till ridhuset och började skritta blev FLuffy super pigg så ibland fick jag rycka tag i honom så han lyssnade. Till slut gav han sig!
Red igenom kadriljen lite men det var för lite plats för att gå igenom hela.
I galoppen tyckte jag att Fluffy var duktig, iaf i vänster varv!
Han hade en bra lugn galopp men han orkade inte hålla den så länge. Så jag fick trycka asmycket.
I högervarv var han inte rolig alls så jag fick ett spö och då gick det rätt bra.
När jag travade av gick han jättefint och fick ner huvvet mer än vanligt men han är ju lite "amatör" på detdär än :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0