Birgitta träning

Jaha, eftersom jag inte bloggade om träningen igår så gör jag väl det nu då istället ;)
 
Jag red med Emma igår och vi började med att vi skulle ha en väldigt kort kort kort skritt. Så hästarna nästan stannade. Fluffy tar så himla låååånga steg så jag fick jobba ordentligt!
Sen när vi hade fått kontroll på skritten skulle vi göra en sväng. Typ som en bakdelsvändning. Först fattade jag inte riktigt hur jag skulle göra med Birgitta visade, jag är ju inte så bra på dressyrövningar som sagt, men nu är det bara att träna på! Han är ju svag i ett bakben så det är väl det vi försöker jobba på! När jag hade gjort det några gånger i båda varven började vi jobba med högergaloppen. 
Jag styrde in honom i väggen och försökte flytta i sidled. Först gick det inte så bra men sen när jag fick hjälp gick det super bra och jag fick en högergalopp! ;)
Så det är väl de 2 grejerna jag ska göra nu på ridpassen så jag stärker honom i bakbenet så han fattar högergalopp sen! Det börjar ta sig, äntligen! :)
Det var ju sista gången på denhär terminen och nästa termin ska jag få en fast tid :D
Känns jättebra att vi har tagit tag i problemet riktigt nu!
 
En träning var sen så då gick vi tillbaka till stallet igen. Eftersom vi har bytt all torv till bara spån nu så rullade Fluffy sig med sadel och allt.. ♥
Han fick ju helt nytt spån jue!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0